“Alma is verbindend doordat zij goed kan verwoorden wat zowel medewerkers vinden die de klus moeten klaren als hun leidinggevenden. Daarmee zijn haar adviezen realistisch en uitvoerbaar.”

Marijke van Veen, Directeur Veiligheidsregio Gelderland-Zuid.

 

Alma Engelhart, oprichtster Engelhart Advies
Engelhart Advies is opgericht door Alma Engelhart. Zij studeerde aan de Nederlandse Politie Academie, had diverse leidinggevende functies binnen de politie en was vervolgens werkzaam binnen de bedrijfsvoering van overheidsorganisaties, met name in Facility Management. Na een carrière van ruim 25 jaar als leidinggevende bij de politie en gemeente en een HBO opleiding Bedrijfskunde besloot Alma haar eigen adviesbureau te beginnen.

Alma’s drive is het analyseren en optimaliseren van processen, gericht op het verbeteren van dienstverlening. Met haar pragmatische instelling kan zij visie goed vertalen in praktische uitvoering.

DSC_0019

‘’Ik breng bedrijven in beweging. Om tot een product of dienst te komen zijn er in bedrijven meerdere processen nodig. Vaak functioneren deze processen goed, maar kan het beter: de processen zijn ooit ingericht en voldoen, maar de wereld verandert en de behoefte van de klant ook. Door met vakmensen uit het bedrijf in gesprek te gaan analyseer ik hoe de processen lopen en waar verbeteringen mogelijk zijn. Het gaat dan bijvoorbeeld om het inzicht krijgen hoe het werk is georganiseerd en welke afspraken hierover zijn gemaakt. Door tussentijdse aanpassingen zijn werkafspraken veranderd en kunnen overbodige stappen worden uitgevoerd. Vervolgens begeleid ik de vakmensen om tot verbeteringen te komen, waardoor betere resultaten mogelijk zijn, zoals klanttevredenheid, omzetstijging en/of een efficiënte bedrijfsvoering. Door mijn bedrijfskundige opleiding en mijn ervaringen als hoofd van diverse afdelingen kan ik snel analyseren. Mijn drive is het uitdagen van mensen om zich te ontwikkelen en zich in te zetten voor een betere dienstverlening.’’

Alma is gecertificeerd Prosci® Change Manager. Daardoor kan zij gebruik maken van materialen en best practices die op wetenschappelijke wijze zijn verkregen. Neem voor meer informatie gerust contact op.

 

Alma is een gedreven Interim manager/adviseur met ruime expertise op het gebied van Facility Management.  Daarnaast gespecialiseerd in het begeleiden van veranderprocessen in de bedrijfsvoering, zoals het digitaliseren van Documentaire Informatiestromen. Alma is een prettige collega, gericht op samenwerking die helemaal gaat voor de opdracht.

Loet Wolff | Eigenaar Wolff HRM Interim

 

Alma werkt met je samen als een collega maar heeft de kritische blik van een externe adviseur. Samenwerken en goede afstemming zijn voor haar vanzelfsprekend.

Miriam van den Boogaard | Afdelingshoofd Facilitaire Zaken | Gemeente Schijndel